2 maanden India - Reisverslag uit Trichy, India van Wiesje Neerhoff - WaarBenJij.nu 2 maanden India - Reisverslag uit Trichy, India van Wiesje Neerhoff - WaarBenJij.nu

2 maanden India

Door: Wiesje

Blijf op de hoogte en volg Wiesje

10 April 2015 | India, Trichy

Vandaag zijn al 2 maanden van huis, 2 maanden geen Nederland, geen ouders, Pieter, Maartje, Harrie, vriendinnen. Het missen is begonnen hoor! Maar als iemand me nu een vliegticket naar Nederland zou geven, twijfel ik geen seconde; ik wil hier blijven!

2 maanden klinkt als lang, maar ze zijn voorbij gevlogen! Het is bizar om te merken hoeveel ik al geleerd heb en wat ik allemaal al heb gezien en gedaan. Het einde van het schooljaar nadert hier en over een week begint onze periode van reizen. De zomervakantie valt hier in mei en we hebben 2 weken extra vrij gekregen om naar Goa te gaan. Ik kijk er heel erg naar uit om even uit de hitte en de drukte te zijn, om te reizen en ik heb vooral ontzettend veel zin om Pieter weer te zien in Vietnam! Toch zitten er ook mindere kanten aan de zomervakantie..

Op het transition centre is het dinsdag 14 april ‘annual day’. Ons werd gevraagd een dans voor te bereiden, dus dat doen we natuurlijk. Toen we de groep zagen die we de dans aan moesten leren was het wel even slikken, de 5 grootste jongens van de school stonden breed lachend voor onze neus. Stuk voor stuk zijn ze doof. De eerste dansles was dus wat onwennig, maar al snel was het heel gezellig en hielpen de jongens mee met pasjes bedenken. We gaan nu dagelijks naar het platteland om de jongens te helpen met de dans. Dinsdag wordt hun moment of fame! Ondertussen is het ook een moment van afscheid. 3 van de 5 jongens gaan na de zomer studeren en helaas zien wij ze dan niet meer terug!

De kinderen op het transition centre zijn iedere dag weer enthousiast als ze ons zien aankomen. Ze zijn lief en willen ons altijd helpen. We leren ze beter kennen en alle kinderen hebben stuk voor stuk iets liefs of leuks. In no time zijn we overgegaan van de gebaren ‘hoe heet je?’, naar hele gesprekken. De gesprekken blijven wat oppervlakkig, maar we hebben samen veel fijne momenten en hebben vooral veel lol. De kinderen leren ons kennen en wij hen, we spelen spelletjes en geven lessen en altijd zijn ze even enthousiast.

In 2 maanden ben ik me echt gaan hechten aan de kinderen op stage. De zomervakantie betekent even afscheid nemen van deze lieve fijne omgeving, maar gelukkig zie ik ze na de zomervakantie snel weer en kan ik nog 6 weken genieten van deze geweldige kinderen en deze bijzondere plek! Gelukkig is het echte afscheid nog ver weg..

  • 10 April 2015 - 18:52

    Will Van Tienen:

    Wat vliegt de tijd, zeg! Leuk dat je zo geniet van het alledaagse en de sfeer daar! Ga lekker genieten van je reis naar Goa en de avonturen daar!!

  • 10 April 2015 - 18:53

    Jessie:

    Geweldig Wiesje! Geniet er van!

  • 11 April 2015 - 18:03

    Jan:

    Mooi om te lezen dat je het naar je zin hebt. Wiesje, geniet ervan
    Groetjes ook van Katinka!

  • 19 April 2015 - 08:04

    Lia:

    Lieve Wiesje

    al meerdere keren van plan geweest te reageren op jouw verhalen...maar het kwam er niet van. Bijzonder hoe dingen verlopen. en nu al weer ruim 2 maanden weg. Ik hoop en wens je toe dat je echt geniet van de vakantie, zodat je weer veel energie op doet voor de laatste 6 weken.
    alle goeds, Liefs Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Trichy

Stage naar India

-

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2015

Bye beautiful Vietnam

04 Mei 2015

Een bijzondere stagedag

10 April 2015

2 maanden India

09 Maart 2015

Stage gekozen en begonnen

24 Februari 2015

De eerste week
Wiesje

Actief sinds 12 Jan. 2015
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 3549

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 29 Juli 2015

Stage naar India

Landen bezocht: