Bye beautiful Vietnam - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Wiesje Neerhoff - WaarBenJij.nu Bye beautiful Vietnam - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Wiesje Neerhoff - WaarBenJij.nu

Bye beautiful Vietnam

Door: Wiesje

Blijf op de hoogte en volg Wiesje

28 Mei 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Daar zit ik dan, na 3 prachtige vakantieweken in Vietnam ben ik onderweg terug naar India. De reiswaar ik zo lang naar uitkeek is voorbij. Vietnam is een ontzettend mooi land met lieve mensen, fijne steden en mooie natuur, loempia's (iedere avond :) ).

Het avontuur begon in Ho Chi Minh, waar Pieter gelukkig op me stond te wachten. Met een publiek van heel wat mensen liep ik het vliegveld uit, een andere wereld in dan waar ik 3 maanden in geleefd heb. De armoede, vuil en herrie ruilden zich in voor westerse winkels, kleding, communistische vlaggen en posters en hoge gebouwen. Zo anders, maar zo leuk! Even ontspannen! :)

De dag later vlogen we door van zuid naar noord, op naar Hanoi. Hier zijn we een aantal dagen gebleven en hebben we onderandere Ho Chi Minh himself mogen zien. In een stille stoet, 2 aan 2, even hard lopen,handen uit je zakken en vooral niét lachen, liepen we door de donkere kamer vol bewaking om een glimpje van hem op te vangen. Een indrukwekkende ervaring, zo in die sfeer.
Hanoi heeft een ontzettend leuk uiterlijk en het was jammer om hier weg te gaan!

We reisden door naar Halong Bay, in het noordoosten van Vietnam. Een paradijsjeom te zien! (zie google :p) We verbleven op Catba Island. Zwemmen in zee en cocktailsdrinken.. Hier kan ik wel aan wennen! Ook hier bleven we een paar dagen. Tijdens de kayaktocht die we gemaakt hebben, was Halong Bay nog mooier. De drijvende dorpjes en prachtige natuur waren bijzonder om te zien. De rotseilanden die uit de zee torenden maakten het plaatje compleet! Foto's maken was hier geen moeite, alles was prachtig!

Na Halong Bay, door naar Ninh Binh.Tam Coc stond op het lijstje. "Halong Bay op het land". Met een bootje gaan we door het gebied en hier zien we onze eerste SLANG! Krioelend door het water, gelukkig op afstand. Smiddags gaan we met een scooter naar een natuurgebiedje in de buurt, om daar een nacht in een hutje te slapen. De volgende dag gaan we naar een schildpadden- en apen opvang. De jonge apen worden hier stapje voor stapje klaargestoomd om terug de natuur in te gaan. Apen uit gevangenschap worden hier opgevangen en blijven op deze plek. Smiddags huren we een scooter, leren we rijden en maken we een warme wandeling voor de jungle, waar we gezellig onze 2e slang treffen.

Na de grotten van Phung Nha en de ruines van Hue belanden we in Hoi An, onze een na laatste bestemming. Een mooi dorpje, oud en sfeervol. Lampionnen en winkeltjes overal en vooral wanneer het donker is, is het prachtig! Al die lichtjes in het water. En hier begint het... Mijn verslaving.. Vietnam is bezaaid met zakjes van prachtige stoffen. Zakjes, tassen, knuffeltjes,sleutelhangers.. De stoffen zijn prachtig en steeds weer zwicht ik voor een nieuw zakje. :p Tijdens de snorkeltocht die we maakten, waren we beide zeeziek. Toch hebben we lekker gesnorkeld en heb ik voor het eerst zulk helder water, koraal en tropische visjes gezien.

Na een busreis van ruim 24 uur belanden we terug van waar we begonnen zijn: Ho Chi Minh City. Het einde begint in zicht te komen, helaas.We drinken drankjes op de roof top bar, wandelen door de stad en bekijken het oorlogsmuseum uitgebreid. Een indrukwekkend museum, met een heftig deel van de vietnamese geschiedenis.

En dan komt helaas ook weer de dag van afscheid. Na 3 fijne en gezellige weken! Terug naar India, terug naar ons leventje daar. Op naar het laatste deel van mijn avontuur!

• 28 Mei 2015 - 08:43

Marion:

Hee (Pieter en) Wiesje, wat leuk om te lezen wat jullie in Vietnam hebben gedaan én hoe je het vond! Voor mij/ons heel herkenbaar!

• 04 Juli 2015 - 22:29

Gerda Van Uffelen:

Ha Wiesje,
    Ik hoorde van je speelgoedproject, wat leuk!